Bloc Party – Silent Alarm

W poprzednim tygodniu, nie mogąc już znieść przekrzykiwań „polityków” na mojej ulubionej Trójce, zacząłem przerzucać stacje radiowe w samochodowym odtwarzaczu licząc, że trafię jakąś sensowną muzyczkę. Zwykle kończy się to w ten sposób, że po minucie znowu gra „trójka”, ale tym razem zaintrygowała mnie stacja znana ze skocznej potupajki w stylu disco-polo „Eską” zwana. Ściślej nie tyle zaintrygowała mnie stacja, a wokal w jednej z „klubowych nowości”. Chwila zastanowienia i… tak! To przecież Kele Okereke z Bloc Party. Trochę zastanowiła mnie odmienność stylistyki – piosenka nie była zła, wpadła w ucho, ale jednak  pomyślałem sobie – ok, zmieniają styl, dostosowują się, ale aż tak??? Po powrocie do domu chwila researchu w sieci i odetchnąłem z ulgą – Kele jedynie „featuringuje” na albumie znanego w klubowym światku Martina Solveiga („Ready 2 Go”). Przy okazji dowiedziałem się, że rok temu nagrał solową płytę, która jakoś mi umknęła.

Powyższa historia stała się impulsem do odkurzenia półeczki z płytami, by ponownie wrzucić do odtwarzacza pierwszy studyjny album grupy Bloc Party. Przyznam, że kiedyś namiętnie się w nim zasłuchiwałem, ale po czasie trafił na półkę. No i po 5 latach znowu słucham i słucham i słucham i przestać nie mogę – gra mi w aucie, wieczorami puszczam do książki, nawet skonwertowałem kilka utworów do mp3-ek na potrzeby porannego joggingu. Uwielbiam tą płytę! Kolejne płyty Bloc Party również są niezłe, ale więcej tam zabawy z muzyką, formą, gdzieś uciekła ta pierwotna energia, której na tym albumie jest kilka ton. Smaczku dodaje właśnie wokal czarnoskórego wokalisty – piszę o tym tylko dlatego, że ewidentnie słychać „czarną” barwę wokalu Kele. No i to tez ciekawa rzecz, że czarnoskóry wokalista jest frontmanem indie rockowej kapeli – przypadek tyleż interesujący, co rzadki.

Jako wycinek moim zdaniem najlepszy z singli – energetyczny „Banquet” oraz spokojniejsze „Pioneers” z interesującą wymową („We promised the world we’d tame it. What were we hoping for?”)

2 thoughts on “Bloc Party – Silent Alarm

  1. Bardzo dobry album. Też go lubię, jak i cały dorobek BP. Solowa płyta Kele jest już według mnie słabsza. Warto poznać też (jeśli jeszcze nie znasz) zremiksowane albumy BP. Każdy został wydany i każda piosenka na nich zmiksowana, niektóre naprawdę ciekawie. Kele teraz nagrywa sporo kawałków solo, można wiele znaleźć na YouTube.

    PS. co do Trójki, to nie przepadam za tym radiem. Oczywiście nie sięga jeszcze takiego dna jak wiele stacji prywatnych, ale nie ma na antenie zbyt wiele ciekawych rzeczy, zwłaszcza jeśli chodzi o muzykę. Do tego irytująca jest dla mnie zbytnia pewność siebie „redaktorów”, przekonanych o nieomylności i doskonałości swych muzycznych gustów. Ich gustu, w świecie perfum nie porównałbym raczej do miłośników dobrej jakościowo niszy, lecz raczej do nabywców przeciętnych i banalnych bestsellerów.
    Ale cóż, vox populi, vox Dei.

    pozdrawiam

    • Też w mojej ocenie Silent Alarm jest najlepszą płyta Bloc Party – albumu Kele jeszcze nie dorwałem, przekonamy się… Miksów też poszukam.

      Co do „Trójki”… Jak mówią, „jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma” – dla mnie również nie jest to radio moich marzeń, ale prezentuje najciekawszą muzykę, i co ważne, choć wąski, to jednak JAKIŚ jej przekrój. W mojej średniej wielkości mieścinie mam do wyboru jeszcze RMF, Zet, Złote Przeboje, Eske i stację lokalną, która jest ponoć całkiem niezła w swojej niszy, ale to kompletnie nie moja muzyka (trance i pokrewne). Od biedy włączam jeszcze Polskie Radio Wrocław, które prezentuje szeroko pojęty rock. I to tyle w temacie radiofonii. Z czasów studenckich z „dużego miasta” pamiętam, że wcale dużo lepiej nie było, choć czasem słuchałem ś.p. radia Bis, które teraz zastąpiono Czwórką, której u mnie w eterze brak.

Skomentuj

